Termeni și condiții generale și informații pentru consumatori
Traducerile în alte limbi au doar scop informativ și sunt considerate așa-numitele traduceri de curtoazie. Numai Termenii și condițiile generale și informațiile pentru consumatori în limba germană sunt obligatorii din punct de vedere juridic.
Termeni și condiții generale (TCG) și informații pentru consumatori ale MEO Vertriebs GmbH, începând cu iulie 2021, denumită în continuare -MEO-.
§ 1 Generalități și domeniul de aplicare
1.) Acești termeni și condiții se aplică tuturor comenzilor efectuate prin intermediul magazinului online și al site-urilor web ale MEO Vertriebs GmbH.
2.) Consumatorii în sensul acestor termeni și condiții sunt persoane fizice care încheie o tranzacție legală într-un scop care nu poate fi atribuit activității lor comerciale sau profesionale independente. 3. Întreprinzătorii în sensul acestor termeni și condiții sunt persoane fizice sau juridice sau parteneriate cu capacitate juridică care, atunci când încheie o tranzacție juridică, acționează în exercitarea activității lor comerciale sau profesionale independente. Angrosiștii sunt întreprinzători care primesc în acest scop acces separat de angrosist prin acreditare și cantități de comenzi corespunzătoare din partea noastră; prevederile pentru întreprinzători li se aplică în mod natural în mod corespunzător. Clienți în sensul acestor condiții sunt atât consumatorii, cât și întreprinzătorii și angrosiștii.
3.) Condițiile generale divergente, contradictorii sau suplimentare nu devin parte a contractului, chiar dacă sunt cunoscute, decât dacă valabilitatea lor este convenită în mod expres în scris.
§ 2 Încheierea contractului, rezerva de autolivrare
1.) Ofertele noastre pot fi modificate. Ne rezervăm dreptul de a efectua modificări tehnice, precum și modificări de formă, culoare și/sau greutate în limite rezonabile.
2.) Prin comandarea bunurilor, clientul face o declarație obligatorie că dorește să cumpere bunurile comandate.
3.) Dacă consumatorul comandă bunurile în format electronic, vom confirma primirea comenzii fără întârziere. O simplă confirmare de primire către client nu constituie o acceptare obligatorie a comenzii. Cu toate acestea, confirmarea de primire poate fi combinată cu declarația de acceptare. Acceptarea se face în scris sau prin livrarea bunurilor către client. Până la acceptarea obligatorie din partea noastră, clientul nu are niciun drept legal la livrare. Avem dreptul de a refuza să acceptăm o comandă - de exemplu, după verificarea solvabilității clientului. Avem dreptul de a limita comanda la cantitățile obișnuite pentru uz casnic.
§ 3 Livrare; rezervarea livrării proprii
1.) Dacă nu se specifică altfel în ofertă, termenul de livrare este de 3-5 zile. În cazul plății în avans, perioada de livrare începe în ziua următoare emiterii ordinului de plată către banca de transfer; în cazul altor metode de plată, aceasta începe în ziua următoare încheierii contractului și se încheie la sfârșitul ultimei zile a perioadei. Dacă ultima zi a perioadei cade într-o sâmbătă, duminică sau într-o zi de sărbătoare legală recunoscută de stat la locul de livrare, ziua lucrătoare următoare va înlocui o astfel de zi.
2.) În cazul în care nu toate produsele comandate sunt în stoc, avem dreptul de a efectua livrări parțiale pe cheltuiala noastră, în măsura în care acest lucru este rezonabil pentru dumneavoastră.
3.) Dacă livrarea produselor eșuează din vina dumneavoastră, în ciuda a trei încercări de livrare, putem rezilia contractul. Orice plată efectuată va fi rambursată imediat.
4.) Contractul se încheie sub rezerva livrării corecte și la timp către noi de către furnizorii noștri. Acest lucru se aplică numai în cazul în care nu suntem responsabili pentru nelivrare, în special dacă a fost încheiată o tranzacție de acoperire congruentă cu furnizorul nostru. Clientul va fi informat imediat cu privire la indisponibilitatea serviciului. Contravaloarea va fi rambursată imediat sau va fi livrat un articol de înlocuire de valoare egală sau mai mare. În cazul în care bunurile nu sunt pe placul nostru, acestea pot fi returnate pe cheltuiala noastră.
§ 4 Retenția proprietății
1.) În cazul contractelor cu consumatorii, ne păstrăm proprietatea asupra bunurilor până la soluționarea integrală a tuturor creanțelor care decurg dintr-o relație comercială în curs.
2.) Clientul este obligat să trateze bunurile cu grijă. În cazul în care sunt necesare lucrări de întreținere și inspecție, clientul trebuie să le efectueze în mod regulat, pe cheltuiala sa.
3.) Clientul este obligat să ne informeze imediat cu privire la orice acces al unor terți la bunuri, de exemplu în caz de sechestru, precum și cu privire la orice deteriorare sau distrugere a bunurilor. Clientul trebuie să ne informeze imediat despre orice schimbare de proprietate a bunurilor și despre propria schimbare de reședință.
4.) Avem dreptul de a ne retrage din contract și de a solicita returnarea bunurilor dacă clientul acționează cu încălcarea contractului, în special în caz de neplată sau de încălcare a unei obligații în temeiul clauzelor 2. și 3. din prezenta dispoziție.
5.) Întreprinzătorul are dreptul de a revinde bunurile în cadrul activității comerciale obișnuite. Prin prezenta, el ne cedează toate creanțele în valoare de valoarea facturii care îi revin față de o terță parte ca urmare a revânzării. Noi acceptăm cesiunea. După cesiune, antreprenorul este autorizat să încaseze creanța. Ne rezervăm dreptul de a colecta noi înșine creanța imediat ce antreprenorul nu își îndeplinește în mod corespunzător obligațiile de plată și se află în întârziere de plată.
§ 5 Dreptul de anulare
1.) Vă rugăm să citiți următoarele informații privind anularea unei comenzi din magazinul nostru pe internet.
Consumatorii au dreptul de anulare în conformitate cu următoarele prevederi:
------------------
Politica de anulare
Dreptul de anulare
Aveți dreptul de a anula acest contract în termen de paisprezece zile, fără a da motive.
Perioada de reziliere este de paisprezece zile de la data...
- în care dumneavoastră sau o terță parte desemnată de dumneavoastră, care nu este transportatorul, ați intrat în posesia bunurilor, în cazul în care ați comandat unul sau mai multe bunuri ca parte a unei singure comenzi și bunurile sau bunurile sunt livrate în mod uniform;
- în care dumneavoastră sau o terță parte desemnată de dumneavoastră, care nu este transportatorul, ați intrat în posesia ultimelor bunuri. dacă ați comandat mai multe bunuri ca parte a unei singure comenzi, iar bunurile sunt livrate separat;
- la data la care dumneavoastră sau un terț desemnat de dumneavoastră, care nu este transportatorul, ați intrat în posesia ultimului lot parțial sau a ultimului articol. în cazul în care ați comandat bunuri care sunt livrate în mai multe loturi parțiale sau bucăți;
------------------
Dacă se aplică mai multe dintre alternativele de mai sus, perioada de reziliere începe numai în momentul în care dumneavoastră sau o parte terță numită de dumneavoastră, care nu este transportatorul, a intrat în posesia ultimelor bunuri sau a ultimului lot parțial sau a ultimei bucăți.
Pentru a vă exercita dreptul de reziliere, trebuie să ne informați pe noi, MEO Vertriebs GmbH, Lise-Meitner-Str. 9, D-45699 Herten, Germania, Tel. +49 2366 500 500 500; Fax: 02366 / 500 510, eMail: [email protected], cu privire la decizia dumneavoastră de a rezilia acest contract printr-o declarație clară (de exemplu, o scrisoare trimisă prin poștă, fax sau e-mail). Pentru a respecta termenul de reziliere, este suficient să trimiteți comunicarea privind exercitarea dreptului de reziliere înainte de expirarea perioadei de reziliere. Puteți să completați și să trimiteți modelul de formular de anulare sau o altă declarație clară de pe site-ul nostru http://www.meo.de/catalog/widerrufsformular.php, de asemenea în format electronic. Dacă faceți uz de această opțiune, vă vom trimite fără întârziere o confirmare de primire a unei astfel de anulări (de exemplu, prin e-mail).
Consecințele anulării
Dacă anulați prezentul contract, vă vom rambursa toate plățile pe care le-am primit de la dumneavoastră, inclusiv costurile de livrare (cu excepția costurilor suplimentare care rezultă din faptul că ați ales un alt tip de livrare decât cea mai ieftină livrare standard oferită de noi), imediat și cel târziu în termen de paisprezece zile de la data la care primim notificarea privind anularea de către dumneavoastră a prezentului contract. Pentru această rambursare, vom folosi aceleași mijloace de plată pe care le-ați folosit pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care s-a convenit în mod expres altfel cu dvs.; în niciun caz nu vi se va percepe vreun comision pentru această rambursare.
Putem refuza rambursarea până când primim înapoi bunurile sau până când ne furnizați dovada că ați returnat bunurile, în funcție de care dintre acestea este mai devreme. Trebuie să ne returnați sau să ne predați bunurile imediat și, în orice caz, nu mai târziu de paisprezece zile de la data la care ne informați cu privire la rezilierea acestui contract. Termenul este respectat dacă expediați bunurile înainte de expirarea perioadei de paisprezece zile. Dumneavoastră suportați costurile directe de returnare a bunurilor.
Sunteți răspunzător numai pentru orice diminuare a valorii bunurilor care rezultă din manipularea acestora, alta decât cea necesară pentru a stabili natura, caracteristicile și funcționarea bunurilor.
------------------
Dreptul de reziliere nu se aplică
- contractelor la distanță pentru livrarea de bunuri care nu sunt prefabricate și pentru a căror fabricare este decisivă o selecție sau o determinare individuală din partea consumatorului sau care sunt în mod clar adaptate la nevoile personale ale consumatorului;
Dreptul de reziliere expiră înainte de termen în cazul contractelor la distanță
- pentru livrarea de bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau de igienă, dacă sigiliul acestora a fost îndepărtat după livrare;
- pentru livrarea de bunuri dacă acestea au fost amestecate în mod inseparabil cu alte bunuri după livrare datorită naturii lor;
Vă rugăm să evitați deteriorarea și contaminarea. Dacă este posibil, vă rugăm să ne returnați bunurile în ambalajul lor original, cu toate accesoriile și cu toate componentele ambalajului. Dacă este necesar, utilizați un ambalaj exterior de protecție. Dacă nu mai aveți ambalajul original, vă rugăm să folosiți un ambalaj adecvat pentru a asigura o protecție adecvată împotriva deteriorării în timpul transportului, pentru a evita cererile de despăgubire datorate deteriorărilor cauzate de ambalaje defecte. Vă rugăm să rețineți că aceste modalități nu reprezintă o condiție prealabilă pentru exercitarea efectivă a dreptului de anulare.
§ 6 Remunerație
1.) Prețul de achiziție oferit este obligatoriu. Prețul de achiziție include TVA-ul legal. În cazul livrărilor impozabile în Regatul Unit (valoarea facturii mai mică de 135,00 GBP), se emit numai facturi simplificate (fără facturi cu TVA), deoarece acestea sunt livrări către clienții finali. În cazul achizițiilor prin corespondență, prețul de achiziție este supus unei taxe de livrare forfetare. Clientul nu suportă niciun cost suplimentar atunci când comandă prin intermediul comunicațiilor la distanță. Clientul poate plăti prețul de achiziție prin ramburs, prin transfer bancar anticipat sau prin card de credit. În cazul plății cu cardul de credit, pre-autorizarea se efectuează fără debit în momentul plasării comenzii. Suma va fi debitată în momentul livrării (în cazul livrărilor parțiale, suma parțială și costurile de expediere în mod proporțional; în cazul livrărilor ulterioare, suma parțială și costurile de expediere în mod proporțional). În cazul plății cu numerar la livrare, un comision suplimentar de 10,00 EUR va fi perceput de către cel care livrează la fața locului.
2.) Clientul se angajează să plătească prețul de achiziție în termen de cel mult 10 zile de la primirea bunurilor. După expirarea acestui termen, clientul se află în întârziere de plată.
3.) Clientul are dreptul de compensare numai în cazul în care creanțele sale reconvenționale au fost stabilite în mod legal, sunt recunoscute de noi sau se bazează pe aceeași relație contractuală. Clientul poate exercita un drept de retenție numai dacă cererea sa reconvențională se bazează pe aceeași relație contractuală.
§ 7 Cifra de afaceri minimă / suprataxă de cantitate minimă pentru angrosiști
Pentru a permite clienților noștri angrosiști să beneficieze de avantaje corespunzătoare în materie de preț, se convine pentru aceștia o cifră de afaceri minimă pe comandă de 500,00 EUR (net). În cazul în care această valoare este subminată o singură dată, suntem îndreptățiți să percepem o suprataxă de cantitate minimă de 50 EUR plus TVA.
§ 8 Transferul riscului
1.) În cazul în care cumpărătorul este un întreprinzător, riscul de pierdere accidentală și de deteriorare accidentală a mărfurilor se transferă cumpărătorului la predarea, în cazul expedierii vânzărilor, la livrarea mărfurilor către expeditor, transportator sau altă persoană sau instituție desemnată să efectueze expedierea.
2.) În cazul în care cumpărătorul este un consumator, riscul de pierdere accidentală și de deteriorare accidentală a bunului vândut nu se transferă cumpărătorului până la predarea bunului, chiar și în cazul vânzării prin expediere. În cazul în care cumpărătorul se află în întârziere de acceptare, aceasta va fi considerată echivalentă cu predarea.
§ 9 Garanție
1.) Se aplică garanția legală, cu excepția cazului în care se derogă de la prevederile de mai jos.
2.) În cazul în care cumpărătorul este un întreprinzător, vom oferi inițial garanție pentru defectele bunurilor, la discreția noastră, prin reparare sau înlocuire.
3.) Întreprinzătorii trebuie să ne notifice în scris defectele evidente în termen de două săptămâni de la primirea bunurilor; în caz contrar, este exclusă invocarea dreptului la garanție. Pentru respectarea termenului este suficientă expedierea la timp. Întreprinzătorul poartă întreaga sarcină a probei pentru toate cerințele de revendicare, în special pentru defectul în sine, pentru momentul descoperirii defectului și pentru oportunitatea notificării defectului.
4.) Pentru întreprinzători, perioada de garanție este de un an de la livrarea bunurilor. Aceasta nu se aplică dacă clientul nu ne-a notificat în timp util defectele evidente (clauza 2 din prezenta dispoziție). Pentru consumatori, perioada de limitare este de doi ani de la transferul riscului bunurilor. Pentru bunurile uzate, termenul de prescripție este de un an de la transferul riscului bunurilor.
5.) În cazul în care cumpărătorul este un întreprinzător, se consideră că numai descrierea produsului de către producător este de acord cu calitatea bunurilor. Declarațiile publice, promoțiile sau publicitatea producătorului nu constituie o descriere contractuală a calității bunurilor.
6.) Clientul nu primește de la noi nicio garanție în sens juridic. Garanțiile producătorului rămân neafectate de aceasta.
§ 10 Limitări ale răspunderii
1.) În cazul unor încălcări ale obligațiilor din neglijență ușoară, răspunderea noastră este limitată la daunele medii directe previzibile, tipice contractului, în funcție de tipul de bunuri. Acest lucru se aplică și în cazul încălcărilor ușor neglijente ale obligațiilor de către reprezentanții noștri legali sau agenții noștri indirecți. Nu suntem răspunzători față de antreprenori pentru încălcări ușor neglijente ale unor obligații contractuale nesemnificative
2.) Limitările de răspundere de mai sus nu se aplică în cazul pretențiilor clientului care decurg din răspunderea pentru produse. În plus, limitările de răspundere nu se aplică în cazul unor vătămări corporale sau al unor prejudicii de sănătate care ne sunt imputabile sau în cazul pierderii vieții clientului sau al încălcării unor obligații contractuale importante. Obligațiile contractuale esențiale sunt obligații abstracte a căror îndeplinire este esențială pentru executarea corespunzătoare a contractului și pe a căror respectare se poate baza în mod regulat o parte contractantă.
§ 11 Drepturi de autor și acorduri de utilizare
1.) Odată cu achiziționarea și/sau vânzarea produselor MEO, clientul nu dobândește niciun drept de utilizare comercială a logo-ului MEO sau a mărcilor noastre, în afara prevederilor legale.
2.) În special, acest lucru nu autorizează clientul să copieze, să utilizeze și/sau să facă să fie utilizate fotografiile noastre de produs și/sau textele de produs create cu costuri și producție considerabile, chiar și parțial. În acest scop, punem la dispoziție acorduri de utilizare separate pe care le încheiem cu clienți selectați. Vom lua măsuri legale împotriva oricărei încălcări a interdicției de utilizare. Pe lângă alte daune-interese, ne rezervăm în special dreptul de a percepe taxe de licență corespunzătoare pentru utilizarea neautorizată.
§ 12 Legea privind soluționarea litigiilor în materie de consum (VBSG)
1.) Nu participăm la procedurile de soluționare a litigiilor în fața unei comisii de arbitraj pentru consumatori.
§ 13 Dispoziții finale
1.) Se aplică legislația Republicii Federale Germania, cu excepția Convenției ONU privind contractele de vânzare internațională de mărfuri.
2.) În cazul în care clientul este un comerciant, o persoană juridică de drept public sau un fond special de drept public, locul exclusiv de jurisdicție pentru toate litigiile care decurg din prezentul contract este sediul nostru social sau Düsseldorf. Același lucru este valabil și în cazul în care clientul nu are un loc de jurisdicție generală în Germania sau în cazul în care locul de reședință sau domiciliul său obișnuit nu este cunoscut la momentul introducerii acțiunii.
3.) În cazul în care anumite prevederi individuale ale contractului cu clientul, inclusiv prezentele Condiții generale, sunt sau devin nevalabile în totalitate sau parțial, acest lucru nu va afecta validitatea celorlalte prevederi. Dispoziția nulă în totalitate sau parțial va fi înlocuită cu o dispoziție al cărei efect economic se apropie cât mai mult posibil de cel al dispoziției nevalabile.
Informații privind încheierea contractelor în comerțul electronic
1. Partenerul contractual
Partenerul dumneavoastră contractual este:
MEO Vertriebs GmbH, Lise-Meitner-Str. 9, D-45699 Herten, Germania, Fax: 02366 / 500510, eMail: [email protected]
2. Încheierea contractului în cadrul tranzacțiilor comerciale electronice, limba contractului
Încheierea contractului în cadrul tranzacțiilor comerciale electronice este supusă Termenilor și condițiilor noastre generale menționate mai sus (a se vedea mai sus).
Contractul se încheie exclusiv în limba germană.
3. Caracteristicile esențiale ale bunurilor, informații, plată și livrare
Caracteristicile esențiale ale bunurilor pot fi găsite în descrierea produsului respectiv în magazinul nostru online. Plata și livrarea se efectuează în conformitate cu Termenii și condițiile noastre generale (a se vedea mai sus) și cu informațiile pentru clienți de pe site-ul nostru web.
4. Stocarea textului contractului
Dacă consumatorul comandă bunurile în format electronic, textul contractului va fi stocat de noi și trimis clientului, la cerere, împreună cu acești Termeni și condiții generale, prin e-mail.
5etapele tehnice care duc la încheierea contractului, opțiuni de corecție
Clientul își depune oferta prin intermediul formularului nostru de comandă conform următoarei proceduri:
După ce ați găsit produsul dorit, îl puteți plasa în coșul de cumpărături fără obligații, făcând clic pe acesta. Puteți vizualiza conținutul coșului de cumpărături în orice moment și fără obligație, făcând clic pe coșul de cumpărături. De asemenea, puteți elimina produse din coșul de cumpărături în orice moment. Dacă doriți să achiziționați produsele din coșul de cumpărături, faceți clic pe butonul de plată. Comanda este acceptată în conformitate cu Termenii și condițiile noastre generale (a se vedea mai sus).
Înainte de a trimite comanda, puteți verifica din nou în orice moment datele introduse și le puteți corecta înainte de expedierea finală. Prin apăsarea butonului de cumpărare finalizați procesul de comandă. Procesul poate fi anulat în orice moment prin închiderea ferestrei browserului.
6. Informații suplimentare
Aceste informații nu sunt exhaustive. Alte obligații de informare precontractuale sunt furnizate direct în legătură cu produsul oferit și ca parte a procesului de comandă.
Obligația de informare conform Ordonanței privind bateriile
În legătură cu vânzarea de baterii sau baterii reîncărcabile sau cu livrarea de dispozitive care conțin baterii sau baterii reîncărcabile, noi, în calitate de vânzător, suntem obligați să informăm cumpărătorul cu privire la următoarele, în conformitate cu Ordonanța privind bateriile (BatterieVO):
Bateriile nu trebuie eliminate împreună cu deșeurile menajere. În calitate de utilizator final, aveți obligația legală de a returna bateriile uzate. După utilizare, puteți returna gratuit bateriile la punctul de vânzare (MEO Vertriebs GmbH, Lise-Meitner-Str. 9, 45699 Herten) sau în cartierul dumneavoastră (de exemplu, la punctele de colectare municipale). De asemenea, puteți să ne returnați bateriile prin poștă. Bateriile sau acumulatorii care conțin substanțe nocive sunt etichetate cu simbolul unui coș de gunoi barat. Denumirea chimică a substanței poluante poate fi găsită lângă acest simbol al coșului de gunoi. Cd" reprezintă cadmiu, "Pb" reprezintă plumb și "Hg" reprezintă mercur.