Termeni și condiții generale și informații pentru consumatori
Traducerile în alte limbi au doar scop informativ și trebuie înțelese ca așa-numitele traduceri de curtoazie. Numai Termenii și condițiile generale și informațiile pentru consumatori în limba germană sunt obligatorii din punct de vedere juridic.
Termeni și condiții generale (TCG) și informații pentru consumatori ale MEO Vertriebs GmbH, începând cu martie 2025, denumită în continuare -MEO-.
§ 1 Informații generale și domeniul de aplicare
1.) Acești termeni și condiții se aplică tuturor comenzilor plasate prin intermediul magazinului online și al site-urilor web ale MEO Vertriebs GmbH.
2.) Consumatorii în sensul acestor termeni și condiții sunt persoane fizice care încheie o tranzacție legală într-un scop care nu poate fi atribuit activității lor comerciale sau profesionale independente. Antreprenorii în sensul acestor termeni și condiții sunt persoane fizice sau juridice sau parteneriate cu capacitate juridică care, atunci când încheie o tranzacție juridică, acționează în exercitarea activității lor comerciale sau profesionale independente. Angrosiștii sunt întreprinzători care primesc în acest scop acces separat de angrosist prin acreditare corespunzătoare și cantități comandate de la noi; dispozițiile pentru întreprinzători li se aplică în mod natural în consecință. Clienții în sensul acestor termeni și condiții sunt consumatori, precum și antreprenori și angrosiști.
3.) Termenii și condițiile generale divergente, contradictorii sau suplimentare nu devin parte a contractului, chiar dacă sunt cunoscute, cu excepția cazului în care valabilitatea lor este convenită în mod expres în scris.
§ 2 Încheierea contractului, rezervarea livrării de sine stătătoare
1.) Ofertele noastre sunt supuse modificărilor. Ne rezervăm dreptul de a efectua modificări tehnice, precum și modificări de formă, culoare și/sau greutate în limite rezonabile.
2.) Prin comanda bunurilor, clientul face o declarație obligatorie că dorește să achiziționeze bunurile comandate.
3.) În cazul în care consumatorul comandă bunurile pe cale electronică, vom confirma primirea comenzii fără întârziere. O simplă confirmare de primire către client nu constituie o acceptare obligatorie a comenzii. Cu toate acestea, confirmarea de primire poate fi combinată cu declarația de acceptare. Acceptarea se face în scris sau prin livrarea bunurilor către client. Până la acceptarea obligatorie din partea noastră, clientul nu are niciun drept legal la livrare. Avem dreptul de a refuza să acceptăm o comandă - de exemplu, după verificarea solvabilității clientului. Avem dreptul de a limita comanda la cantitățile normale de uz casnic.
§ 3 Livrarea; rezervarea livrării în regie proprie
1.) Cu excepția cazului în care se prevede altfel în ofertă, termenul de livrare este de 3-5 zile. În cazul plății în avans, termenul de livrare începe în ziua următoare emiterii ordinului de plată către banca remitentă; în cazul altor metode de plată, acesta începe în ziua următoare încheierii contractului și se încheie la sfârșitul ultimei zile a termenului. În cazul în care ultima zi a perioadei cade într-o sâmbătă, duminică sau într-o sărbătoare legală recunoscută de stat la locul de livrare, următoarea zi lucrătoare va ține loc de o astfel de zi.
2.) În cazul în care nu toate produsele comandate sunt în stoc, avem dreptul de a efectua livrări parțiale pe cheltuiala noastră, în măsura în care acest lucru este rezonabil pentru dumneavoastră.
3.) În cazul în care livrarea bunurilor eșuează din vina dumneavoastră, în ciuda a trei încercări de livrare, putem rezilia contractul. Orice plăți efectuate vor fi rambursate imediat.
4.) Contractul este încheiat sub rezerva livrării corecte și la timp către noi de către furnizorii noștri. Acest lucru se aplică numai în cazul în care nu suntem responsabili pentru nelivrare, în special dacă a fost încheiată o tranzacție de acoperire congruentă cu furnizorul nostru. Clientul va fi informat imediat cu privire la indisponibilitatea serviciului. Contravaloarea va fi rambursată imediat sau va fi livrat un articol de înlocuire de valoare egală sau mai mare. În cazul în care bunurile nu sunt pe placul nostru, acestea pot fi returnate pe cheltuiala noastră.
§ 4 Păstrarea titlului de proprietate
1.) În cazul contractelor cu consumatorii, păstrăm titlul de proprietate asupra bunurilor până la achitarea integrală a tuturor creanțelor care decurg dintr-o relație comercială în curs.
2.) Clientul este obligat să trateze bunurile cu grijă. În cazul în care sunt necesare lucrări de întreținere și inspecție, clientul trebuie să le efectueze în mod regulat pe cheltuiala sa.
3.) Clientul este obligat să ne informeze imediat cu privire la orice acces al terților la bunuri, de exemplu în caz de sechestru, precum și cu privire la orice deteriorare sau distrugere a bunurilor. Clientul trebuie să ne informeze imediat cu privire la orice schimbare de proprietate asupra bunurilor și la propria schimbare de domiciliu.
4.) Suntem îndreptățiți să ne retragem din contract și să cerem returnarea bunurilor în cazul în care clientul acționează cu încălcarea contractului, în special în caz de neplată sau de încălcare a unei obligații prevăzute la clauzele 2. și 3. din prezenta dispoziție.
5.) Antreprenorul este îndreptățit să revândă bunurile în cursul normal al activității. Prin prezenta, acesta ne cedează toate creanțele în cuantum egal cu valoarea facturii care îi revin față de o terță parte ca urmare a revânzării. Noi acceptăm cesiunea. După cesiune, antreprenorul este autorizat să încaseze creanța. Ne rezervăm dreptul de a încasa noi înșine creanța de îndată ce antreprenorul nu își îndeplinește în mod corespunzător obligațiile de plată și este în întârziere cu plata.
§ 5 Dreptul de anulare
1.) Vă rugăm să citiți următoarele informații privind anularea unei comenzi din magazinul nostru pe internet.
Consumatorii au dreptul de anulare în conformitate cu următoarele dispoziții:
------------------
Politica de anulare
Dreptul de anulare
Aveți dreptul de a anula acest contract în termen de paisprezece zile fără a oferi motive.
Perioada de anulare este de paisprezece zile de la data...
- la care dvs. sau o terță parte desemnată de dvs. care nu este transportatorul ați intrat în posesia bunurilor, dacă ați comandat unul sau mai multe bunuri ca parte a unei singure comenzi și bunurile sau bunurile sunt livrate în mod uniform;
- la care dvs. sau o terță parte desemnată de dvs. care nu este transportatorul ați intrat în posesia ultimelor bunuri. dacă ați comandat mai multe bunuri ca parte a unei singure comenzi și bunurile sunt livrate separat;
- la data la care dumneavoastră sau un terț numit de dumneavoastră, care nu este transportatorul, ați intrat în posesia ultimului transport parțial sau a ultimului articol. în cazul în care ați comandat bunuri care sunt livrate în mai multe transporturi parțiale sau bucăți;
------------------
În cazul în care se aplică mai multe dintre alternativele de mai sus, perioada de anulare începe numai în momentul în care dumneavoastră sau o parte terță desemnată de dumneavoastră, care nu este transportatorul, a intrat în posesia ultimelor bunuri sau a ultimului transport parțial sau a ultimei bucăți.
Pentru a exercita dreptul de anulare, trebuie să ne informați pe noi, MEO Vertriebs GmbH, Lise-Meitner-Str. 9, D-45699 Herten, Germania, Tel. +49 2366 500 500; Fax: 02366 / 500 510, eMail: [email protected], cu privire la decizia dumneavoastră de a anula prezentul contract printr-o declarație clară (de exemplu, o scrisoare trimisă prin poștă, fax sau e-mail). Pentru a respecta termenul de anulare, este suficient să trimiteți comunicarea privind exercitarea dreptului de anulare înainte de expirarea perioadei de anulare. Puteți completa și trimite modelul de formular de anulare sau o altă declarație clară de pe site-ul nostru http://www.meo.de/catalog/widerrufsformular.php, de asemenea electronic. Dacă faceți uz de această opțiune, vă vom trimite o confirmare de primire a unei astfel de anulări fără întârziere (de exemplu, prin e-mail).
Consecințele anulării
Dacă anulați prezentul contract, vă vom rambursa toate plățile pe care le-am primit de la dumneavoastră, inclusiv costurile de livrare (cu excepția costurilor suplimentare rezultate din faptul că ați ales un alt tip de livrare decât cea mai ieftină livrare standard oferită de noi), imediat și cel târziu în termen de paisprezece zile de la data la care primim notificarea privind anularea prezentului contract. Pentru această rambursare, vom utiliza același mijloc de plată pe care l-ați utilizat pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care s-a convenit în mod expres altfel cu dumneavoastră; în niciun caz nu vi se vor percepe comisioane pentru această rambursare.
Putem refuza rambursarea până când nu primim bunurile înapoi sau până când nu furnizați dovada că ați returnat bunurile, oricare dintre acestea este prima. Trebuie să returnați sau să ne predați bunurile imediat și, în orice caz, nu mai târziu de paisprezece zile de la data la care ne informați cu privire la anularea prezentului contract. Termenul este respectat dacă expediați bunurile înainte de expirarea perioadei de paisprezece zile. Veți suporta costurile directe de returnare a bunurilor.
Veți fi răspunzător numai pentru orice diminuare a valorii bunurilor care rezultă din manipularea bunurilor, alta decât cea necesară pentru a stabili natura, caracteristicile și funcționarea bunurilor.
------------------
Dreptul de reziliere nu se aplică
- contractelor la distanță pentru livrarea de bunuri care nu sunt prefabricate și pentru fabricarea cărora o selecție sau o determinare individuală de către consumator este decisivă sau care sunt clar adaptate nevoilor personale ale consumatorului;
Dreptul de anulare expiră prematur în cazul contractelor la distanță
- pentru livrarea de bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau de igienă, dacă sigiliul acestora a fost îndepărtat după livrare;
- pentru livrarea de bunuri dacă acestea au fost amestecate în mod inseparabil cu alte bunuri după livrare datorită naturii lor;
Vă rugăm să evitați deteriorarea și contaminarea. Dacă este posibil, vă rugăm să ne returnați bunurile în ambalajul lor original, cu toate accesoriile și componentele ambalajului. Dacă este necesar, utilizați ambalaje exterioare de protecție. Dacă nu mai aveți ambalajul original, vă rugăm să folosiți un ambalaj adecvat pentru a asigura o protecție adecvată împotriva deteriorării cauzate de transport, pentru a evita cererile de despăgubire datorate deteriorării cauzate de un ambalaj defect. Vă rugăm să rețineți că aceste modalități nu sunt o condiție prealabilă pentru exercitarea efectivă a dreptului de anulare.
§ 6 Remunerație
1.) Prețul de cumpărare oferit este obligatoriu. Prețul de achiziție include TVA legală. Pentru livrările taxabile în Regatul Unit (valoarea facturii mai mică de 135,00 GBP), se emit numai facturi simplificate (fără facturi cu TVA), deoarece acestea sunt livrări către clienții finali. În cazul achizițiilor prin corespondență, prețul de achiziție este supus unei taxe forfetare de livrare. Clientul nu suportă niciun cost suplimentar atunci când comandă prin mijloace de comunicare la distanță. Clientul poate plăti prețul de achiziție în numerar la livrare, prin transfer bancar anticipat sau prin card de credit. În cazul plății cu cardul de credit, pre-autorizarea se efectuează fără debit în momentul plasării comenzii. Suma va fi debitată la livrare (în cazul livrărilor parțiale, suma parțială și costurile de expediere pro rata; în cazul livrărilor ulterioare, suma parțială și costurile de expediere pro rata). În cazul plății în numerar la livrare, o taxă suplimentară de 10,00 EUR va fi percepută de către livrator la fața locului.
2.) Clientul se angajează să plătească prețul de cumpărare în termen de cel mult 10 zile de la primirea bunurilor. După expirarea acestui termen, clientul este în întârziere cu plata.
3.) Clientul are dreptul de compensare numai dacă creanțele sale reconvenționale au fost stabilite legal, recunoscute de noi sau se bazează pe același raport contractual. Clientul poate exercita un drept de retenție numai dacă cererea sa reconvențională se bazează pe aceeași relație contractuală.
§ 7 Cifra de afaceri minimă/suprataxa de cantitate minimă pentru angrosiști
Pentru a permite clienților noștri angrosiști să beneficieze de avantajele de preț corespunzătoare, se convine pentru aceștia o cifră de afaceri minimă pe comandă de 500,00 EUR (net). În cazul în care acesta este subcotat o dată, avem dreptul de a percepe o suprataxă pentru cantitatea minimă de 50 EUR plus TVA.
§ 8 Transferul riscului
1.) În cazul în care cumpărătorul este un antreprenor, riscul de pierdere accidentală și deteriorare accidentală a bunurilor este transferat cumpărătorului în momentul predării, în cazul expedierii vânzărilor în momentul predării bunurilor către expeditor, transportator sau altă persoană sau instituție desemnată să efectueze expedierea.
2.) În cazul în care cumpărătorul este un consumator, riscul de pierdere accidentală și de deteriorare accidentală a bunului vândut nu trece la cumpărător până la predarea bunului, chiar și în cazul vânzării prin expediere. În cazul în care cumpărătorul este în întârziere cu acceptarea, aceasta va fi considerată echivalentă cu predarea.
§ 9 Garanție
1.) Garanția legală se aplică, cu excepția cazului în care se derogă de mai jos.
2.) În cazul în care cumpărătorul este un întreprinzător, vom oferi inițial garanție pentru defectele bunurilor, la discreția noastră, prin reparare sau înlocuire.
3.) Întreprinzătorii trebuie să ne notifice în scris cu privire la defectele evidente în termen de două săptămâni de la primirea bunurilor; în caz contrar, revendicarea garanției este exclusă. Expedierea la timp este suficientă pentru respectarea termenului. Întreprinzătorul va suporta întreaga sarcină a probei pentru toate cerințele de revendicare, în special pentru defectul în sine, pentru momentul descoperirii defectului și pentru oportunitatea notificării defectului.
4.) Pentru întreprinzători, perioada de garanție este de un an de la livrarea bunurilor. Aceasta nu se aplică în cazul în care clientul nu ne-a notificat defectele evidente în timp util (clauza 2 din prezenta dispoziție). Pentru consumatori, termenul de prescripție este de doi ani de la transferul riscului bunurilor. Pentru bunurile uzate, termenul de prescripție este de un an de la transferul riscului bunurilor.
5.) În cazul în care cumpărătorul este un antreprenor, numai descrierea produsului de către producător va fi considerată acceptată ca fiind calitatea bunurilor. Declarațiile publice, promoțiile sau publicitatea producătorului nu constituie o descriere contractuală a calității bunurilor.
6.) Clientul nu primește de la noi nicio garanție în sens juridic. Garanțiile producătorului rămân neafectate de aceasta.
§ 10 Limitări ale răspunderii
1.) În cazul încălcării obligațiilor prin neglijență ușoară, răspunderea noastră este limitată la daunele medii directe previzibile, tipice contractului, în funcție de tipul de bunuri. Acest lucru se aplică, de asemenea, încălcărilor din neglijență ușoară ale îndatoririlor de către reprezentanții noștri legali sau agenții vicari. Nu suntem răspunzători față de antreprenori pentru încălcări ușor neglijente ale obligațiilor contractuale nesemnificative
2.) Limitările de răspundere de mai sus nu se aplică pretențiilor clientului care decurg din răspunderea pentru produse. În plus, limitările răspunderii nu se aplică în caz de vătămare corporală sau de afectare a sănătății care ne sunt imputabile sau în caz de pierdere a vieții clientului sau de încălcare a obligațiilor contractuale esențiale. Obligațiile contractuale esențiale sunt obligații abstracte a căror îndeplinire este esențială pentru buna executare a contractului și pe a căror respectare o parte contractantă se poate baza în mod regulat.
§ 11 Drepturi de autor și acorduri de utilizare
1.) Odată cu achiziționarea și/sau vânzarea produselor MEO, clientul nu dobândește niciun drept de utilizare comercială a logo-ului MEO sau a mărcilor noastre în plus față de dispozițiile legale.
2.) În special, acest lucru nu autorizează clientul să copieze, să utilizeze și/sau să facă să fie utilizate fotografiile produselor noastre și/sau textele produselor create cu o producție și costuri considerabile, chiar și parțial. În acest scop, oferim acorduri de utilizare separate pe care le încheiem cu clienți selectați. Vom lua măsuri legale împotriva oricărei încălcări a interdicției de utilizare. Pe lângă alte daune, ne rezervăm în special dreptul de a percepe taxe de licență corespunzătoare pentru utilizarea neautorizată.
§ 12 Legea privind soluționarea litigiilor în materie de consum (VBSG)
1.) Nu participăm la procedurile de soluționare a litigiilor în fața unei comisii de arbitraj a consumatorilor.
§ 13 Dispoziții finale
1.) Se aplică legea Republicii Federale Germania, cu excepția Convenției ONU privind contractele de vânzare internațională de bunuri.
2.) În cazul în care clientul este un comerciant, o persoană juridică de drept public sau un fond special de drept public, locul exclusiv de jurisdicție pentru toate litigiile care decurg din prezentul contract este sediul nostru social sau Düsseldorf. Același lucru se aplică și în cazul în care clientul nu are un loc general de jurisdicție în Germania sau în cazul în care locul său de reședință sau domiciliul obișnuit nu este cunoscut la momentul introducerii acțiunii.
3.) În cazul în care anumite dispoziții ale contractului cu clientul, inclusiv prezentele condiții generale, sunt sau devin nule în totalitate sau parțial, acest lucru nu afectează validitatea celorlalte dispoziții. Dispoziția total sau parțial invalidă se înlocuiește cu o dispoziție al cărei succes economic se apropie cât mai mult posibil de cel al dispoziției invalidate.
Informații privind încheierea de contracte în tranzacțiile comerciale electronice
1. Partener contractual
Partenerul dumneavoastră contractual este:
MEO Vertriebs GmbH, Lise-Meitner-Str. 9, D-45699 Herten, Germania, Fax: 02366 / 500510, eMail: [email protected]
2. Încheierea contractului în cadrul tranzacțiilor comerciale electronice, limba contractului
Încheierea contractului în cadrul tranzacțiilor comerciale electronice este supusă Termenilor și condițiilor noastre generale menționate anterior (a se vedea mai sus).
Contractul este încheiat exclusiv în limba germană.
3. Caracteristicile esențiale ale bunurilor, informații, plată și livrare
Caracteristicile esențiale ale bunurilor pot fi găsite în descrierea produsului respectiv în magazinul nostru online. Plata și livrarea se efectuează în conformitate cu Termenii și condițiile noastre generale (a se vedea mai sus) și cu informațiile pentru clienți de pe site-ul nostru web.
4. Stocarea textului contractului
În cazul în care consumatorul comandă bunurile în format electronic, textul contractului va fi stocat de noi și trimis clientului, la cerere, împreună cu prezenții Termeni și condiții generale, prin e-mail.
5etapele tehnice care conduc la încheierea contractului, opțiuni de corectare
Clientul își depune oferta prin intermediul formularului nostru de comandă, conform următoarei proceduri:
După ce ați găsit produsul dorit, îl puteți plasa în coșul de cumpărături fără nicio obligație, făcând clic pe acesta. Puteți vizualiza conținutul coșului de cumpărături în orice moment, fără nicio obligație, făcând clic pe coșul de cumpărături. De asemenea, puteți elimina produsele din coșul de cumpărături în orice moment. Dacă doriți să achiziționați produsele din coșul de cumpărături, faceți clic pe butonul de plată. Comanda este acceptată în conformitate cu Termenii și condițiile noastre generale (a se vedea mai sus).
Înainte de a trimite comanda, puteți verifica din nou în orice moment datele introduse și le puteți corecta înainte de expedierea finală. Făcând clic pe butonul de cumpărare, finalizați procesul de comandă. Procesul poate fi anulat în orice moment prin închiderea ferestrei browserului.
6. Informații suplimentare
Aceste informații nu sunt exhaustive. Obligațiile suplimentare de informare precontractuală sunt furnizate direct în legătură cu produsul oferit și ca parte a procesului de comandă.
Obligația de informare în conformitate cu Ordonanța privind bateriile
În legătură cu vânzarea de baterii sau baterii reîncărcabile sau cu livrarea de dispozitive care conțin baterii sau baterii reîncărcabile, noi, în calitate de vânzător, suntem obligați să informăm cumpărătorul cu privire la următoarele, în conformitate cu Ordonanța privind bateriile (BatterieVO):
Bateriile nu trebuie eliminate cu deșeurile menajere. În calitate de utilizator final, sunteți obligat prin lege să returnați bateriile uzate. După utilizare, puteți returna bateriile gratuit la punctul de vânzare (MEO Vertriebs GmbH, Lise-Meitner-Str. 9, 45699 Herten) sau în vecinătatea dumneavoastră (de exemplu, la punctele de colectare municipale). De asemenea, ne puteți returna bateriile prin poștă. Bateriile sau bateriile reîncărcabile care conțin substanțe nocive sunt etichetate cu simbolul unui coș de gunoi barat. Denumirea chimică a substanței poluante poate fi găsită lângă acest simbol al pubelei cu roți. Cd" înseamnă cadmiu, "Pb" înseamnă plumb și "Hg" înseamnă mercur.
Informații importante privind eventualele costuri suplimentare:
Nu veți suporta costuri suplimentare (toate taxele și impozitele sunt deja incluse în prețul de achiziție) dacă locul dvs. de reședință sau locul de livrare se află în UE (Austria, Belgia, Bulgaria, Croația, Cipru, Republica Cehă, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Țările de Jos, Polonia, Portugalia, România, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia) sau SEE (Islanda, Liechtenstein, Norvegia). Dacă locul dvs. de reședință sau locul de livrare se află în afara UE/SEE, autoritățile competente din țara dvs. pot percepe costuri suplimentare, cum ar fi taxe de import, TVA local și taxe de vămuire. Acestea nu sunt responsabilitatea noastră și trebuie plătite direct autorităților vamale sau fiscale. Noi percepem doar costurile de expediere, fără taxe de import sau taxe vamale în țara de destinație. Dacă aveți întrebări în acest sens, vă recomandăm să contactați autoritățile vamale sau fiscale competente înainte de a face comanda pentru a vă informa cu privire la eventualele costuri suplimentare.
Notă importantă privind importul și admisibilitatea legală:
În calitate de cumpărător, sunteți singurul responsabil pentru a vă asigura că produsele pe care le comandați pot fi importate legal în țara dumneavoastră. Vă rugăm să vă informați în prealabil cu privire la reglementările vamale și de import aplicabile, precum și cu privire la orice restricții sau interdicții privind anumite produse. Nu acceptăm nicio răspundere în cazul în care importul produselor în țara dvs. este refuzat din cauza legilor sau reglementărilor locale. În cazul unei returnări din cauza unui refuz de import, pot fi suportate costuri suplimentare care trebuie suportate de către cumpărător. Dacă aveți întrebări suplimentare, vă rugăm să contactați autoritățile competente din țara dumneavoastră.